Sunday, July 31, 2011

Karya SEEK 1432H - Sajak #1

Hello... kau datang lagi. 
Mungkin patut aku berikan salam, namun siapa aku untuk berpura-pura alim depan kau.
Seadanya rock and roll aku ini menanti-nanti kehadiran kau.

Kau apa khabar?
Kau sedih ke?
Kau datang tapi semua orang buat dekk je.
Kau buat diskaun,sale pahala besar-besar... tapi takde orang nak grab.
Orang ingat kau tipu, atau
Orang tak caya kau, atau
Orang sekarang dah tak kisah
Kau ada... kau tak ada... sama je.

Merajuk ke?
Aii,aii jangan gitu.
Jangan putus asa dengan society
Dorang cuma perlukan lampu
Okla... bukan lampu, cahaya
Kau doa-doakan la sekali
Kalau kau tengok je macamana dorang nak berubah macam magik

Aku pulak...
Hidup aku macam biasa. Penuh dengan sunshine. 
Kadang-kadang overheat, perit. 
Kadang-kadang warm enough, just nice.
Tapi kau boleh buat aku rasa better kan?

Kau buat aku lebih tenang, lebih sabar, lebih kontrol baran.
Kau berikan aku senyuman di kala hujung senja yang memeritkan.
Kau buat badan aku lebih ringan, menyambung line dengan Tuhan.
Kau penuh dengan janji-janji manis yang gerenti dikotakan.

Kau memang rock.
Kau memang cool.

Aku caya sama kau.
Aku sayang kau.

Welcome back Ramadhan...

nukilan ukht mardhiyyah :D

4 comments:

  1. best! menanti sajak stail lembut pulak ^^,

    ReplyDelete
  2. santai!
    tapi kalau cikgu bm mesti marah sbb tak ikot tatabahasa :D
    kisah ape,bukan masuk perikse,
    asal mesej sampai
    ramadhan mubarak! :)

    ReplyDelete