Friday, August 15, 2008

Rehlah Ikhwah Gombak (ROMBAK)






Bergambar sebelum pulang...


Assalamu'alaikum warahmatullah. ...

Alhamdulillah Ahad lepas, 10 Ogos 2008 ikhwah-ikhwah Gombak diizinkan Allah untuk sama-sama mengeratkan ukhwah antara mereka dengan penganjuran Rehlah Ikhwah Gombak (ROMBAK) ke Hutan Lipur Sungai Kancing berhampiran Selayang. Disini ana ingin memberi sedikit laporan rehlah berkenaan mengikut kelas-kelas biro:

PC:
- Program bermula jam 9.00 pagi iaitu mereka bertolak dari tangga besar UIAM ke Sungai Kancing. Perjalanan berjalan dengan lancar tetapi atas dasar ukhwah, mereka tidak dapat bergerak secara konvoi kerana sebuah kenderaan perlu mengambil Al-Ajili di Batu Caves dan dua buah lagi bergerak terus ke Sg Kancing. Program bermula dengan sesi ta'aruf yang terpaksa ditangguh kerana terpaksa mendominasi kolam paling best kat Sg. Kancing tu beikutan pengunjung yang semakin ramai. Maka bermulalah sesi menenggelamkan ikhwah2 yang diketuai oleh abang Dhany. Penulis juga hampir-hampir ditenggelamkan tetapi sempat mencari skil dengan membuka kuda-kuda supaya tidak terbalik kedalam kolam. Program diteruskan lagi dengan sesi melambung ikhwah dari kolam kembali ke kolam. Hampir semua ikhwah dilambung kecuali penulis dan beberapa ikhwah lain yang berjaya menggunakan skil memisahkan diri dari croud yang ramai. Aktiviti lain yang dijalankan ialah permainan naga tasik Chini yang diketuai oleh akhi Fatah, Farouq dan akhi Zaki. Permainan diakhiri dengan ikhwah-ikhwah membina menara didalam kolam tersebut yang menjadi tumpuan pengunjung-pengunju ng dari Timur Tengah yang hadir pada waktu itu. Pada jam 12 tengahari lebih kurang, ikhwah-ikhwah berhenti makan tengahari dan seterusnya sesi tazkirah oleh akhi Mujahid mengakhiri ROMBAK sem 1 2008/2009. Pada jam 1 petang, ikhwah-ikhwah mula bergerak menuruni bukit Kancing tersebut dan bergerak pulang ke UIAM. Kira-kira jam 2 petang semua ikhwah selamat pulang ke kediaman masing-masing. Alhamdulillah. .

CATERING
- Untuk ROMBAK kali ni, budget yang digunakan untuk makanan ialah RM 108.60 ringgit iaitu nasi goreng lauk ayam tomato (RM3.20X25), air mineral besar (RM 1.70 X 8) dan roti untuk breakfast (RM0.60X25).

PENGANGKUTAN
- ROMBAK sem 1 kali ni menggunakan empat buah kenderaan iaitu van DV ustaz Sam, Unser Dr Zulfakar, Avanza Farouq dan Skuter modenas KARISMA Fadhil.

Wallahua'lam. ..Setakat ni ja yang ana mampu laporkan, jika ada perkara yang terlepas pandang, mohon ikhwah-ikhwah yang turut serta untuk menambahnya. Bagi ikhwah berhajat untuk memiliki gambar-gambar kenangan terindah semasa di Sg. Kancing, antum boleh pergi ke BF untuk sedut dari laptop auzan. Dari ana pun bleh jugak, tapi kena buat appoinment dulu la...

Wassalam....

0 komentar:

Post a Comment